Sider

mandag 4. november 2019

Nå er det tid for fuglemating og kansje litt juledekorasjoner:))

 

Nå som det begynner å bli kaldt, så er det på tide å lage opp litt fuglemat 😍

Jeg lager ganske mange "meiseballer" som jeg setter kaldt og tar frem
etter behov....
Jeg lager de i plastbegere med hyssing for oppheng.

Jeg blander delfiafett med rosiner, nøtter, bær, brødsmuler, havregryn, solsikkefrø 
og ellers hva jeg har liggende - de spiser det meste, bare unngå salte ting..

Moseballer til juledekor lager jeg ved å krølle en avis sammen og legger
på mose som jeg fester med blomstertråd og til slutt hyssing..

Islykt lages enkelt ved å bruke et syltetøyglass e.l
og eggehvite som jeg surrer rundt nedi glasset - tøm ut overskudd..
så tar jeg litt sukker oppi og rister godt til all eggehvita er dekt med sukker..
tøm ut overskuddet og vipppps så har du ei islykt 😍

Noen fugler liker å spise maten på bakken, så jeg har laget et lite
fat med vintergrønt og mose som jeg har strødd solsikkefrø over ..
 

Ingen kommentarer: