Sider

søndag 28. april 2019

Sjokoladekake i langpanne....

 

Dette er Kristiansands beste sjokoladekake (og enkleste)  🍫🍰👍😃
Den er utrolig kjapp og lage når du plutselig får lyst på sjokoladekake...
eller noe søtt....😃
Det meste har en i hus.......men sjekker alltid melis beholdningen før jeg
giver løs😄

 

Oppskriften er:
5 egg
3 kopper sukker
150 gr smelta smør
5 kopper mel
4 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker
4 ts kakao
1 kopp sterk kaffe
2 kopper melk

( de koppene jeg bruker rommer 2,5 dl og
langpanna innvenendig er 44 x 33cm)

Egg og sukker piskes til eggedosis...
så blander jeg i det andre pø om pø 😄
Heller over i langpanna og stekes midt i ovnen
på 180 gr i 20-30 min.

 

Glasuren smøres på mens kaka er varm!!, så den lager jeg når jeg tar
kaka ut av ovnen...

Oppskriften på glasuren er:
150 gr smelta smør
1 pk melis
ca 1/3 kopp sterk kaffe
2 ss kakao

 

Og da er det bare å vente litt............sånn at det går an å 
skjære fine stykker..😄👌
Av og til pynter jeg den med strøssel....og da må en gjøre det med en gang
glasuren er kommet på.ellers skvetter det av 😄😂

  Denne bør virkelig prøves!

2 kommentarer:

Mira sa...

denne fikk eg lyst til å prøve, men skal det bare være 4 ts kakao ? ,,, tror eg ville tatt 4 ss kakao.

Klem ,

Janne Nesland sa...

Ja, det stemmer med 4 ts..men det er vel smak og behag:) bare pass på at ikke deigen blir for tør:)