Sider

mandag 25. mars 2019

Terrasse Inspirasjon

Nedfelt blomsterbed på 2 av våre terrasser....
På den ene hvor jeg har 4 blomsterbed har jeg brukt en stor
murerbalje til plantene.
Boret hull ca 5 -10 cm over bunnen og fylte på med lecakuler, så fiberduk
over, før jeg hadde jord i resten......
Her har jeg plantet roser, lavendel, liatris og hosta.
De overvintrer fint oppi her 😊
Til slutt hadde jeg litt dekorstein over.....

Den andre terrassen ligger helt nede på bakken, så her har jeg plantet
syrintre på stamme, lavendel, hosta og prydgress.



  

Langs den ene husveggen har jeg satt 2 doble store pallekarmer litt på skrå
og laget sitteplass over....
Her har jeg plantet klematis, prydgress, campanula, 2 plommetrær og etterhvert blir
det fylt opp med sommerblomster..
Denne lagde vi i fjor og alt har overvintret kjempebra 😍

I blomsterbedet ved trappa opp til den andre terrassen har jeg klematis
og slyngrose........og ledlys. ledlys har vi
i terrassegulvet langs rekkverket også 😍😍

Den nederste terrassen ligger sørvendt så her står solsenga
klar til bruk hele året 😂





Ingen kommentarer: