Sider

søndag 17. mars 2019

Full fart på planterommet..........

 

I år tenkte jeg å begynne tidlig med frøsåinga....men det ble februar før jeg fikk
satt igang 😊
Jeg har sådd flere forskjellige tomatplanter, stauder og en del
sommerblomster.

 

Har planterom i kjelleren og det er deilig å ha et sted hvor man kan
grise som bare det 😊
Har laget forskjelleige størrelser på sånn jordstamper, så det går kjapt
å rigge til jorda klar for såing....

 

Da vi skulle kvitte oss med noen persienner, fikk jeg ideen om å klippe
de opp til merkepinner for frøsåinga 😊
De er i aluminium så tåler vann........skriver på med sølvtusj..

 

Etter jeg har sådd blir brettene satt på baderomsgulvet der er det varmt
og godt og frøene spirer etter få dager 😊😊

 

Når frøene har spirt, blir de flyttet ned på planterommet...
Bruker skobrett i hyllene med fleecepledd som undervanningsmatte.
Har montert lysrør over i hver hylle 😊

 

Bilde er fra februar.......vi hadde noen dager med "sommer" så jeg fikk tatt
en runde å planlegge litt 😊
Gleder meg sååååå til jeg kan sette ut småplantene i drivhus og hage...

I dag MÅ jeg plante om mange av tomatplantene før de kryper opp
av potta sjøl 😄😅

( Den gamle bloggen min jannes kreative verden virker ikke - eller
jeg kommer ikke inn på den, så dette er den kreative bloggen nå )

Ha en fin dag!
Så håper jeg du vil legge deg til som følger 😄
 

1 kommentar:

Elisabeth Solum sa...

Koselige bilder! :) Februar er vel tidlig nok .. :) Så fine jordstampere du har laget, og smart med fleecepledd til undervanningsmatte. Blir spennende å følge deg fremover! :)